12
oktober 2018
2018
Sfeerbeeld Q-Beach House in Oostende
© DPG Media

Radio 2 nog steeds grootste Vlaamse radiozender en Qmusic grootste bij 18- tot 54-jarigen

De luistercijfers van de periode 1 mei tot 31 augustus 2018 zijn bekend. Door vernieuwde methodiek werden voor het eerst de zomermaanden gemeten in een aparte meting. Uit cijfers blijkt dat 8 op de 10 Vlamingen in de zomer naar de radio luistert.

Qmusic heeft dankzij sterkhouders als de Foute Party en het Q-Beach House goed gescoord in de zomer. De radiozender bevestigt als tweede grootste zender in Vlaanderen met 12,5% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen verstevigt Qmusic de positie als marktleider en groeit voor de derde keer op rij door: van 21,1 naar 22,5% marktaandeel. Wanneer je op die doelgroep inzoomt, krijg je zelfs een marktaandeel van 24,2%, bij 18- tot 34-jarigen.

De frisse veertiger vindt duidelijk steeds meer zijn weg bij Joe. Sven & Anke zijn begin augustus al opgestart en dat is duidelijk niet onopgemerkt gebleven.An Caers, directeur radio

An Caers, directeur radio van MEDIALAAN (Qmusic en Joe) meent hier zelfs uit af te leiden dat de zomer van Qmusic is. Joe stijgt door op zenderdoelgroep 35- tot 54-jarigen: van 12,7% naar 14,4% marktaandeel. De radiozender haalt 8,6% marktaandeel bij het algemene publiek (12+).

Lees meer